WordPress sitenizde kullanılabilirlik testi nasıl çalıştırılır

WordPress sitenizde kullanılabilirlik testi nasıl çalıştırılır

Kullanılabilirlik testi, kullanıcılarınızın web sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu, hangi kararları aldıklarını ve en önemlisi bu kararları neden aldıklarını anlamakla ilgilidir.

“İşte ROCKS’ı test etmenin üç hızlı nedeni! ”

  • Ziyaretçinizin zihnine dalmanızı sağlar
  • Düşünmediğiniz kullanılabilirlik kusurlarına işaret ediyor
  • Kullanıcı memnuniyetini artırır

Özünde, kullanılabilirlik testi ziyaretçileriniz için en iyi deneyimi oluşturmanıza olanak tanır. İyi hizmet aldığında, genellikle başkalarına söylersin, değil mi? Muhtemelen mektuza da döneceksiniz. Bil bakalım ne oldu? Aynısı web’de de geçerlidir.

Kullanılabilirlik testi: Paranız için en iyi patlama

Web sitenizin test edebileceğin birçok yönü olsa da, en önemli üçünü belirteyim dedim.

Sezgisel gezinme

Bu ilke sadece WordPress siteniz için değil, herhangi bir ürün için de geçerlidir. İnsanlar doğal düşünce süreçlerini takip eden basit bir tasarım isterler.

Bağlantılarınıza ve düğmelerinize bakarak başlayın. Sonuçta, kullanıcılarınız sitenizde bu şekilde gezinecektir. Ardından, aşağıdaki soruları yanıtlayın:

  • Etiketleriniz basit, doğrudan ve anlaşılması kolay mı?
  • Bağlantılarınız ziyaretçilerinizi ilgili bir sayfaya götürüyor mu?
  • Bağlantılarınızı bulmak kolay mı? (Altbilgide gizli değil, açılır menünün derinliklerinde veya daha da kötüsü, ana sayfanızda değil?)

Bağlantılarınız için net etiketleriniz olduğunda ve bunları doğru yerleştirdiğinizde, ziyaretçileriniz hazinelerini avlamak zorunda kalmayacaktır. En önemlisi, sitenizin farklı sayfalarındaki geri düğmesine tıklamaları gerekmeyecek. Bir kullanıcı sitenizde gezinmek için bir geri düğmesini tıklatırsa, bu kesinlikle bir gezinme sorununu vurgular.

Her zaman ziyaretçilerin meşgul olduğunu ve çözümlerini HIZLICA ne bulacaklarını unutmayın. Aradıklarını bulamazlarsa Google aramasına geri döner.

Kullanım verimliliği

Hiç bir başvuruyu sadece özgeçmişinizde bulunan 12 korkunç sayfalık bilgileri doldurmanız gerektiğini fark etmek için doldurmak istediniz mi? Bir arayüzün kullanımı kolay olsa bile, yine de kullanıcının zamanının çoğunu talep etmemelidir. Web dünyasında, çalışmalar gösterdiği gibi bu çok önemlidir. kullanıcıların dikkat süreleri kısalıyor.

Peki sitenizin kullanımı verimli olduğundan nasıl emin olabilirsiniz?

  • Bir görevi gerçekleştirmek için gereken adım sayısını en aza indirin.
  • Kullanıcının fare ve klavye arasında geçiş yapma sayısını en aza indirin.
  • Kullanıcının gezinmesi gereken sayfa sayısını en aza indirin.
  • Mobil kullanılabilirliği optimize edin.

En son ne zaman uçuş rezervasyonu yaptığını düşün. İlk sayfada biraz başarabilirsin, değil mi? Bir kullanıcı bir eylemde bulunmayı ilgilense ve bu eylemi gerçekleştirmek kolay olsa bile, çok uzun sürerse, tamamen bırakmaları ve başka bir kaynak aramaları iyi bir şanstır.

Dikkat seviyesi

tasarım projesinde çok dağınık masada çalışan kişi

Web sitenizin hangi alanlarının dikkat çekip çekmediğinizi bilmek isteyebilirsiniz. Bunu ölçmenin iki olası yolu vardır:

  • Web sitenizin en çok üzerinde gezinen alanlarını izleyin. Farenin konumu, kullanıcının görsel ilgisine yakından hizalanır.
  • Hangi düğmelerin ve bağlantıların en sık tıklatıldığına bakın.

Hedef kitlenizi buldunuz! Şimdi onlar için özel tasarım yapmaya başlamanın zamanı gelmedi mi?

Bu, web sitenizin hangi alanlarının etkin alıp hangilerinin etkin olmadığı gibi birkaç şey söyler. En önemlisi, istediğiniz hedefleri yansıtmanızı sağlar.

Ziyaretçileriniz belirlediğiniz hunisi takip ediyor mu? Birden fazla huniniz varsa, en başarılı olanlar hangileridir? Daha da kazabilirsiniz, ama umarım bunun ne kadar yararlı olduğu fikrine sahip olursunuz.

Kullanıcınızın görsel dikkatini izlemek hikayenin sonu değildir. Yine de “neden” diye bir yolunu bulmalısın.

Testinizi yapmak: Çevrimiçi mi yoksa şahsen mi?

Genel olarak, web sitenizi çevrimiçi olarak, şahsen test edebilir veya her iki yöntemi de birleştirebilirsiniz. Her yöntemin kendi avantajları ve dezavantajları vardır, bu yüzden artılarını ve eksilerini göstereceğim.

Şahsen kullanılabilirlik testi

Bu yöntem, testin nasıl çalışmasını istediğiniz açısından en fazla denetim ve esnekliği sunar. Temel soruları daha derinlemesine araştırmanıza ve daha önce düşünmediğiniz konuşmalara kendinizi şımartmanıza olanak tanır. Çok fazla test yapmanıza gerek olmadığında idealdir.

cep telefonunda kavanozda meyve ile kırmızı oje ve çay ile kadın

Bununla birlikte, bu seçenek genellikle hem zaman hem de finansal açıdan en pahalı olanıdır. Her kullanıcı için ortam hazırlamalı, onlarla uygun bir zamanda tanışmalı ve onlara katılmaları için bir neden vermelisiniz. Kullanıcılar ayrıca yakınlığınızdan etkilenebilir ve sizi memnun eden bir şekilde cevap verme baskısı hissedebilirler.

Çevrimiçi kullanılabilirlik testi

Çevrimiçi kullanılabilirlik testi, testinizi istediğiniz kadar kişiye dağıtmanıza olanak tanır. İnsanlar nerede olurlarsa olsunlar ve istedikleri zaman testi yapabilirler; geri bildirimlerini toplayıp analiz edersiniz. Web siteniz için bazı harika test hizmetleri şunlardır: İnceleme, Kullanıcı Sınamave Peek, diğerlerinin yanı sıra.

Olumsuz tarafı, çevrimiçi test, şahsen test kadar ayrıntıya girmenize izin vermez. Testlerinizi (anında) kullanıcı performansına göre değiştiremezsiniz. Ayrıca tüm sorularınızı önceden düşünmeniz gerekecek. Genellikle bir konuşma birçok fikir açabilir. Bununla birlikte, bazı kullanıcılarınızla canlı bir video konferans kurarak bu sorunların bazılarının üstesinden gelebilirsiniz.

Hedef kitlenizi seçme: Kim ve kaç kişi?

Web sitenizi aileniz ve arkadaşlarınızla test edebilirsiniz, ancak ideal hedef pazarınızla test etmek en iyisidir. Demografinize uyan ve nişinizle ilgilenen kullanıcılar elde etmeye çalışın. Bununla birlikte, sitenizi bu kriterlere uymayan kişilerle de test etmek istersiniz, çünkü bu size bir yabancının bakış açısını verebilir.

not defterlerine yazan kitle

Kaç tane olduğuna gelince, katı bir kılavuz yoktur. Yüzlerce test yapmanız gerektiğini düşünseniz de, Jakob Nielsen (kullanıcı testi alanında doktora araştırmacısı) aksini kanıtladı. Araştırmasında, o kanıtladı ki. beş kullanıcı büyük kusurlarınızı belirtmek için yeterlidir. Bununla birlikte, her zaman istisnalar olduğunu da sözlerine ekledi.

Özetleme

Kendi tasarladığın bir şeyi anlamak kolaydır. Yaptığınız bir şeyi bu kadar tanıdıktan sonra, başkalarının sizin gibi gördüğünü varsaymak kolaydır. Kendinizi bir kenara çekmek ve gerçek dünyanın sitenizle nasıl etkileşime girdiğini görmek güzel. Günün sonunda, web siteniz onlar içindir, değil mi? Bu yüzden oturun, rahatlayın ve dünyayı izleyicilerinizin gözünden görün.

Yeni bir şeyler öğrenmeye hazır mısınız? Favorilerimizden bazılarına göz atın!

Yorum Yap
0 Yorum yapan