Riski almaya ve nihayet bugünün e-ticaret dünyasına girmeye hazır olduğunuzda, bu sıçramayı yapmadan önce bir dakika bekleyin. Keşfedilmemiş sanal pazarın kenarından geri çekilin ve gelecekteki projenizin her ayrıntısını düşünüp düşünmediğinizi düşün. Bu hızlı özet sizi gelecekteki hayal kırıklığından kurtarabilir ve ön kontrol kontrolünüzü daha az stresli hale getirmeye yardımcı olacaktır.
Aşağıda, karlı ve bakımı kolay bir e-ticaret mağazasına başlamadan önce her satıcının dikkate alması gereken temel noktaların bir listesini bulacaksınız.
1. Bir ürün seçin
Önce ne satacağını bulmalısın. Birçok müşterinin satın almak istediği bir ürün veya ürün grubu seçmenizi tavsiye ederiz. Bu, iyi dönüşüm oranlarının bir tür garantisidir. Ve ürünü müşterilerinizin ödemeye hazır olduğundan daha ucuza satın alabileceğiniz toptan satış pazarını bulmayı unutmayın.
Ürün, web sitenizin görünümünü ve özelliklerini büyük ölçüde etkilediği için çok önemli bir noktadır. E-Ticaret sitenizin amacını açıkça belirtin. Sitenizi tasarlarken kendinize aşağıdaki soruları sorun:
- Yalnızca bir çevrimiçi mağaza mı yoksa blog platformu mu istiyorsunuz?
- Ücretsiz bir şeyler sunacak mısınız?
- Ne tür ürünler satmak istiyorsunuz: gönderilebilir, fiziksel öğeler veya indirilebilir varlıklar? (Ya da her ikisi?)
- Müşterilerin yorum bırakmasını istiyor musunuz?
- Ödeme bilgilerini kabul edip kendiniz mi saklayacaksınız yoksa üçüncü taraf bir ödeme hizmeti mi kullanacaksınız? (Bu kararı verirken SSL (Güvenli Soket Katmanı) sertifikaları ve PCI (Ödeme Kartı Endüstrisi) uyumluluğu gibi şeyleri düşünmeniz gerekir.
Bu kararlar verildikten sonra, uzmanlık seviyenize uygun, güvenilir ve bakımı kolay bir platform seçmeniz gerekir.
2. Bir platform seçin
Bugün o kadar çok e-Ticaret platformu var ki, kafa karıştırmak çok kolay. PrestaShop, OpenCart, Shopify, BigCommerce gibi mevcut bir alışveriş sepetini / yazılımını mı kullanacaksınız yoksa Magento veya tamamen özel bir şey kullanarak kendi alışveriş sepetinizi mi dahil edeceksiniz?
Doğru e-ticaret platformunu veya alışveriş sepetini seçmek çok önemli olabilir, bu nedenle daha fazla ilerlemeden önce karşılaştırmalı özelliklerine bir göz atın. İşte gerekli tüm bilgileri içeren birkaç yararlı bağlantı.
3. Bir alan adı seçin
Daha önce seçtin mi? Değilse, bu paragrafın sonundaki bağlantıları izleme yeterlidir; sizi alan adlarını kontrol edebileceğiniz en iyi sitelere götürecektir. Diğer satıcıların bir alan adı sağlayıcısı seçerken ne düşündüklerinin yaklaşık bir listesi aşağıdadır:
- Rekabetçi fiyat.
- Bir süre ücretsiz WHOIS koruması.
- Etki alanı API’si (kullanıcıların program aracılığıyla etki alanı adlarını aramasına, kaydetmesine, yenilemesine ve silmesine olanak tanır)
- Temiz kullanıcı arabirimi, belki de yöneticilerin birden fazla etki alanını yönetmesi için tasarlanmıştır.
- Hızlı ve basit alan yönetimi ekranları.
- Duyarlı ve bilgilendirilmiş destek.
- Gerçek zamanlı DNS (Etki Alanı Adı Sistemi) yayma desteği.
- Google Apps’ın etkinleştirilmesine 1 tıklamayla tıklayın.
- Alt hesapların oluşturulmasının basitliği ve idari denetimin üçüncü taraflara genişletilmesi.
- Alan adı aktarımlarında harika süreç ve durum güncellemeleri.
Alan adınızı arayacak siteler:
4. Barındırmayı unutmayın!
Web sitesi sahipleri için kaliteli bir web barındırma gereklidir. Ücretsiz barındırma teknik olarak vahşi doğada mevcut olsa da, sınırlı bant genişliği, genel alan adları ve diğer üzücü eksiklikler elde ettiğinizi göreceksiniz.
E-Ticaret sitenizi barındırma söz konusu olduğunda, en önemli zamanlarda alt par sunucularla ve beklenmedik kapalı kalma süreleriyle uğraşmak istemezsiniz. Kara Cuma satışının ortasında bu sorunlarla uğraştığınızı düşünebiliyor musunuz? Buna değmez. Optimize edilmiş e-ticaret barındırma sunan kaliteli bir web barındırma (Volan gibi!) ile her sitede birinci sınıf performans elde edebilir ve milyonlarca ziyaretçiye ölçeklendirebilirsiniz.
Teknik ayrıntıları aldıktan sonra, e-Ticaret sitenizin en çekici kısmı hakkında konuşmanın zamanı geldi: tasarım.
5. Web sitesi tasarımını düşünün
Kimse çekici bir düzenin başarılı bir e-ticaret web sitesi için önemli bir faktör olduğunu iddia etmez. Aslında, siteniz için bir tasarım almanın iki yolu vardır. Bir tasarım ajansına gidip özel bir proje sipariş etmeyi seçebilir veya örneğin TemplateMonster veya TemplateMela gibi saygın bir sağlayıcıdan bir e-ticaret şablonu kullanabilirsiniz. TemplateMonster, tüm popüler e-ticaret platformları (WooCommerce, PrestaShop, OpenCart, Magento, Shopify ve diğerleri) için kaliteli şablonlar sunar. Ayrıca, siteniz için kullandığınız e-Ticaret platformu ne olursa olsun, size çok çeşitli şablonlar verecektir, böylece kesinlikle işletmeniz için mükemmel bir uyum bulabilirsiniz. (Örneğin binlerce kaliteli WooCommerce temalıdır.)
Bize göre, şablonlarla ikinci yol daha ucuz ve daha kolaydır. Bir dürtmede domuz satın almazsınız, web mağazanızın herhangi bir para ödemeden önce nasıl görüneceğini ve performans göstereceğini görürsünüz. Bunun yanı sıra, güvenilir şirketlerin e-ticaret şablonları son derece özelleştirilebilir ve hızlı bir başlangıç için gerekli olan çok çeşitli özelliklerle birlikte gelir. Bu, kendi içeriğinizi yükledikten, renklerle oynadıktan, kaydırıcılara ince ayar yapıp istediğiniz diğer tüm değişiklikleri yapınca mağazanızın tamamen benzersiz hale geleceği anlamına gelir. Son olarak, saygın şirketler müşterilere 24 saat ücretsiz müşteri hizmetleri sunmaktadır.
6. Duyarlı olduğundan emin olun
Hareket durumunda çok sayıda satın alma işlemi yapılmaktadır, bu nedenle mağazanız kullanılabilir olmalı ve herhangi bir ekran boyutunda iyi görünmelidir. “Yanıt verme”, sitenin boyutunu görüntülendiği cihazın ekran boyutuna göre otomatik olarak ayarlayacağı anlamına gelir. E-ticaret sitelerinin özünün azami konfor ve özgürlük olduğunu düşünmüyor musunuz? Alıcılarınızın zamanına değer veriyorsanız, alışkanlıklarına ve tercihlerine saygı gösterin ve sitenizi duyarlı hale getirmeyi unutmayın. Duyarlı bir e-ticaret tasarımının karşılığını vereceğine eminim.
7. İyi tasarlanmış navigasyona sahip olmak
Kolay gezinme, hızlı arama ve iyi kullanılabilirlik sağlamak için ürünlerinizin bir listesini kategorilere ve alt kategorilere ayırmanız gerekir. Amazon, böyle bir navigasyon modelinin harika bir örneğidir. Ekmek kırıntıları da yararlıdır, çünkü müşteriler her an nerede olduklarını ve bir anda önceki sayfalardan birine nasıl atlayacaklarını bilirler.
8. Ürün açıklamaları yazın ve HD fotoğraflar çekin
Bir sokak mağazasını ziyaret edemeyin, alıcı sunduğunuz ürüne dokunamaz. Bu nedenle, her öğeye kısa, doğrudan bir açıklama ve birden fazla kaliteli fotoğrafın yanı sıra gerekirse videolar sağlamanız şiddetle tavsiye edilir. Bu tür kapsamlı bilgiler, müşterinin nesneyle fiziksel temas gerektirmeden olumlu bir karar vermesine yardımcı olur.
9. Müşteri referanslarını, ürün derecelendirmelerini ve yorumları dahil edin
Bazı alıcılar için, diğer insanların satın alacakları herhangi bir ürün veya hizmet hakkında ne düşündüklerini bilmeleri önemlidir. Daha yüksek puanlı ürünler satın almaya daha istekli olmaları normaldir. Ancak hepsi bu kadar değil, çünkü olumsuz geri bildirimler bile mağazanız için yararlıdır. Farkında olmayabileceğiniz dezavantajları ve zayıflıkları vurgular, bu da size müşterinizin isteklerini geliştirme ve karşılar. Sonuç basittir: mağaza tasarımınızda müşterilerin referanslarına, ürün derecelendirmelerine ve yorumlarına biraz yer bırakın. İşte Zappos müşteri yorumlarından harika bir örnek.
10. Satın alma düğmelerinizi ve alışveriş sepetinizi düşünün
Satın alma düğmeleri fark edilebilir, iyi görünümlü ve dokunma dostu olmalıdır. Alışveriş sepeti, müşterilerin görmeyi beklediği yerde bulunmalı ve zaten kaç ürün olduğunu belirtmelidir. Ödeme işlemini mümkün olduğunca basitleştirin. Alıcıların istedikleri ürünü satın almak için birkaç kez tıklamalarını sağlamayın, aksi takdirde sepet terk oranınız oldukça yüksek olma riskiyle karşı karşıyadır.
11. Hangi ödeme biçimlerini kabul edeceğinizi bilin
PayPal, MasterCard, Visa ve diğerleri gibi en popüler ödeme seçeneklerini eklemeye çalışın. Ve dünya çapında ticaret yapacaksanız, döviz kurunu unutmayın.
12. İletişim bilgilerini sağlama
Telefon numaranızın, bülten abonelik formunuzun ve destek sohbetinizin doğru çalıştığından ve sayfada uygun yere yerleştirildiğından emin olun. Şirketiniz büyük değilse, arkadaşlarınızı ve akrabalarınızı test sürecine dahil edebilirsiniz.
13. Teslimatın nasıl ele alınacağını bilin
Sitenizdeki siparişleri yönetmek için özel bir tesise sahip olmanız ve elbette mallar sipariş edildikten sonra hızlı sevkiyat ve teslimat sağlamanız gerekir. Müşteriler sipariş durumlarını her zaman görüntüleme yeteneğine sahip olmalıdır. Müşteri tarafından kabul edilebilir ve ürün edişleri kaydeden yeterli ambalajlamahasardan uct de önemlidir, aksi takdirde tatmin olmayan müşteriler ve bunun üzerine olumsuz geri bildirimleri ile sona erecek.
14. Geri ödeme politikanızı düşünün
Müşterinin satın aldıkları ürünü nasıl iade edebileceklerini ve ürünün uymaması veya düzgün çalışmaması durumunda paralarını nasıl geri alabileceklerini ayrıntılı olarak açıklayın. Bu, ürünlerinize olan güveni artıracak ve müşterilerinizi yardımcı olmaya istekli olduğunuza ikna edecektir.
15. PCI standartlarına uyun
Müşterilerin kişisel bilgilerini dikkatli bir şekilde ele almanız ve korumanız gerektiğini unutmayın. Birçok kişi, belirli kişisel veri koruma garantileri verene kadar kişisel bilgilerini bilinmeyen satıcılara açıklamamakta isteksizdir. Sitenizin PCI sistemine bağlantının, örneğin altbilgi menüsünde bir yerde bulunması gerekir.
Son
Bu kontrol listesi kapsamlı değildir, ancak oldukça değerli bilgiler ve bağlantılar içerir. Onları kendi yararına kullan. Yeni veya yeniden markalanmış mağazanızın karlı olmasını ve 7/24 kesintisiz çalışmasını, yağmur veya parlaklık olmasını diliyoruz.
Sizce her yeni e-ticaret sahibi, sitelerini canlı yayına almadan önce ne düşünmeli? Bir e-ticaret sitesiyle ilgili en büyük engelleriniz nelerdir? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlarda paylaşın!