Müşterilerinizin WordPress’i anlamasına yardımcı olmanın 20 kolay yolu

Müşterilerinizin WordPress’i anlamasına yardımcı olmanın 20 kolay yolu

Bazen WordPress’e zaten aşina olan müşterilere sahip olursunuz. Belki de sitelerinin yeniden tasarımını yapıyorsunuz veya daha önce bir blogları vardı. Diğer zamanlarda WordPress hakkında çok fazla şey bilmeyen müşterileriniz olacak. Belki de onları onunla tanıştırdın! Bu istemcilerin üstesinden gelmeleri gereken daha fazla öğrenme eğrisi vardır.

Tabii ki, siteyi teslim edebilir, onlara iyi şanslar dileyebilir ve bir sonraki projenize devam edebilirsiniz. Ancak, bu müşteriler için bazı öğrenme araçları sağlamak için ekstra yol kat etmek istiyorsanız, birkaç harika şey başaracaksınız:

  1. Sorularının çoğunu önceden yanıtlayacaksınız, bu da gelen kutunuzda daha az “SOS yardım et!” e-postasıyla sonuçlanacaktır.
  2. Bu kadar yardımcı olduğun için büyük browni puanları alacaksın. Bu mutlu müşterilere yol açar, bu da umarım bazı yönlendirmelere yol açar, bu da daha sonra işinizin patlamasını sürdürmeye yardımcı olacak yeni müşterilere yol açar.
  3. Tüm bu browni noktaları sizi bir uzman olarak belirlemenize yardımcı olacaktır. Bu nedenle, müşterileriniz daha fazla bilgi edinmek veya yeni bir projeye başlamak istediklerinde size geri dönme olasılıkları daha artar.

Fazladan mil gitmeye hazır mısın? İşte müşterilerinizin WordPress’i anlamasına yardımcı olmanın 20 kolay yolu.

Onları sağ ayakla başlat.

Bir müşterinin sitesini tamamladıktan sonra, onlara göstermek için zaman planlayın (normalde yaptığınız gibi) ancak Pano’nun temellerinde gezinmek için biraz daha zaman ekleyin. Yapmanız gereken bazı şeyler şunlardır:

1. Gösterge Paneli Ekranından yürüyün

Her widget’ın ne olduğunu ve müşteriye ne gösterdiğini açıklayın. Bir bilgi parçası umursamıyorlarsa, bunu kaldırmak için Ekran Seçenekleri’ni kullanmayı düşünün. Veya, bir widget’ı savunmaya ve neden saklamak isteyebileceklerini açıklamaya hazır olun.

2. Gönderiler ve sayfalar arasındaki farkı açıklayın

WordPress’e yeni kullanıcılar için, bu iki terimin karıştırılması kolay olabilir. Müşterinize farkı açıklayın, aynı zamanda sitelerindeki her birinin canlı bir örneğini gösterin. Bu, her seçeneğin tam olarak ne oluşturduğunu ve yayına girdikten sonra nerede göründüğünü anlamalarına yardımcı olacaktır.

3. Gönderinin nasıl oluşturulacağı göster

Ve aslında yazıyı yayınlayın. Önceki adım gibi, sitede tam olarak nasıl göründüğünü gösterebilirsiniz. Yine de bununla da yetinmeyin, bu size bir gönderiyi nasıl sileceğinizi veya yayından kaldırabileceğinizi gösterme fırsatı da verir. Müşterileriniz, bir şeyi hazır olmadan önce yanlışlıkla ilk kez yayınladıklarında bu bilgiyi kesinlikle takdir edecektir.

4. Medya eklemeyi gösterin

Gönderinin nasıl oluşturulacağını gösterirken bu adım kolayca kapsanabilir, ancak Pano’daki Medya sekmesini unutmayın. Her ikisini de göstermek ve aynı yere yol açtığını açıklamak isteyeceksiniz, böylece müşterinizin hangisini kullanacağı konusunda kafanız karışmaz.

5. Yorumlara nasıl yanıt vereceklerini öğretin

Ve kesinlikle Pingbacks’i açıkladığından emin olun. Yeni WordPress kullanıcısına göre, bunlar inanılmaz derecede kafa karıştırıcı görünüyor ve hatta bazıları sitelerinin saldırıya uğradığından endişe edebilir. Onlara bir örnek gösterin ve bunun tamamen normal olduğuna dair güvence ver.

6. Bir sayfanın nasıl oluşturulacağı (ve oluşturmaları gerekiyorsa)

Büyük olasılıkla, müşterinizin sitesinin ihtiyaç duyduğu tüm sayfaları zaten oluşturdunuz. Nasıl oluşturulacağınızı açıklamak iyi bir uygulamadır, ancak daha sonra müşterinize sitelerine yeni bir bölüm eklemek isteyene kadar bu konuda endişelenmelerine gerek olmadığını söyleyin.

7. Sitelerindeki her eklentiyi gözden geçirin

Yüklediğiniz eklentilere bağlı olarak, genel işlevlerinin üzerinden kayabilir veya istemcinizle tek tek ayarlara dalabilirsiniz. Aktif olarak bir eklenti kullanıyorlarsa, kesinlikle ayarlardan onlarla birlikte yürüyün. Daha çok kamera arkası eklentisiyse, bu sadece kaymak için iyi bir aday olabilir.

8. Aynı şekilde, oluşturduğunuz kısa kodları açıklayın

Aslında, kısa kodu eklemeyi ve ardından canlı olarak görüntülemeyi gösterin, böylece istemciniz bu işlevselliğin nasıl doğru kullanılacağını anlar. Ayrıca, her birinin ne yaptığının bir açıklamasıyla birlikte kullanabilecekleri tüm kısa kodların bir belgesini vermeyi de düşünebilirsiniz.

9. Kullanıcı rollerini açıklayın

Ve daha da iyisi, müşterinizin ihtiyaç duydukları kullanıcıları eklemesine yardımcı olun. Farklı kullanıcı rollerini açıklayın ve takım arkadaşlarına hangi izinleri vermeleri gerektiğini belirlemelerine yardımcı olun.

Kullanıcı rollerini açıklamak için yardıma mı ihtiyacınız var? Müşterilerinize bu bilgi grafiğini gösterin. Buna bayılacaklar!

10. Son olarak, ayarlarında yürüyün

Yine, gerçekten istiyorsanız her ayara dalabilir veya bunları oldukça hızlı bir şekilde kapatabilirsiniz. Saat dilimi ve blog ayarları gibi bazı temel ayarların istemciniz için doğru olduğundan emin olun.

Müşterinize Pano’ya bilgi vermek için otururken, yapılacak en önemli şey bilgileri belirli bir istemciye uyarlamaktır. Web sitelerinde bir bloglama özelliği yoksa, ince ayrıntıları atlayın ve siteleriyle ilgili olanlara odaklanın. Bu bilgilendirme toplantısı için tutarlı bir işlem yapmaya çalışın, böylece her müşteri için telafi etmek zorunda değilsiniz. Örneğin, bu bilgiler ekstra ücrete mi mal oluyor, yoksa standart ücretinize mi dahil ediliyor? Toplantı için bir zaman sınırınız var mı? Ya ekstra yardım isterlerse?

Ekstra yardım istiyorlarsa…

Bazı kaynaklar sağlama

Müşterilerinizin WordPress’i anlamalarına yardımcı olmanın en kolay yollarından biri, sitelerini oluşturduktan uzun süre sonra kullanabilecekleri kaynaklar sağlamaktır. Müşterileriniz için bağlanabileceğiniz veya yazdırabileceğiniz herhangi bir içerik onlar için son derece yararlı olacaktır. Ayrıca, sürekli aynı soruları yanıtlamak yerine, müşterilerinize bu kaynaklara nasıl erişeceklerini gösterebilirsiniz. Bu, hem kendi sorularını cevaplalarına yardımcı olacak hem de sizin sonunuzda biraz zaman kazanacaktır.

clients-understand-wordpress-book

Sağlayabileceğiniz bazı şeyler şunlardır:

1. Blog gönderileri

WordPress hakkında yazmaktan ve özellikle yazmaktan veya nasıl yapılacak makaleler oluşturmaktan hoşlanıyorsanız, blog gönderileri müşterileriniz için harika bir kaynak olabilir. Yeni bir müşteriyle çalışmaya başladığınızda, en iyi WordPress ipuçları ve püf noktaları için blogunuzla birlikte takip etmelerini teşvik edin. Hatta doğru yöne gitmek için belirli “Acemi” makalelerine bağlantı verebilirsiniz.

2. E-kitaplar

Yazmaktan gerçekten hoşlanıyorsanız, müşterilerinizin indirmesi için e-kitaplar oluşturmayı düşünün. Süper uzun olmalarına gerek yok, ancak ortalama blog gönderinizden daha uzun olmalılar. Bu, e-kitabı indirmeden önce kullanıcılardan e-posta adreslerini istemek için harika bir fırsattır, ancak içerik karşılığında bir e-posta adresi topluyorsanız, içeriğin buna değmesi gerekir.

E-kitap ilhamı mı gerekiyor? Böyle bir şey yazmayı düşünün (hatta bunları müşterinizle paylaşmayı!)

  • Ortak Çaylak WordPress Hataları: Rekabette bir bacak mı istiyorsunuz? Bu yaygın Hakkında Bilgi edinin WordPress hataları, ancak daha da önemlisi, bunlardan nasıl kaçınılacağı. Müvekkiliniz bir WordPress pro olacak!

  • Her Yeni WordPress Kurulumuyla Yapılacak 11 Şey: WordPress’i yükledikten sonra, hemen yapmak isteyeceğiniz birkaç şey vardır. Bundan en iyi şekilde nasıl memnun olacağınızı öğrenin ve yol boyunca bazı harika araçlar hakkında bilgi edinin.

  • WordPress’i Kilitleme: Tamam, bu WordPress güvenlik kılavuzu bazı müşterileriniz için biraz gelişmiş olabilir. Yine de öğrenmekle gerçekten ilgileniyorlarsa, şu anda endişelenmelerine gerek olmasa bile WordPress’in gelişmiş yönlerini anlamaları için onlara meydan okuyorlar.

3. Nasıl-kaç videoları

Video hayranıysanız müşterilerinizle paylaşmak için bazı nasıl yapılan videolar oluşturmayı düşünün. Daha önce wordpress panosunda müşterinizi yürüdüğünüz zamanı hatırlıyor musunuz? Bunları açıklarken bir ekran görüntüsü oluşturmayı düşünün. Müşterinize özel olarak uyarlanmış bire bir toplantılar hala önemlidir, ancak soruları varsa daha sonra başvurabilecekleri videoyu her zaman takip edebilirsiniz.

Ayrıca, videoları e-postalara, blog gönderilerine veya web sitenizde tek başına durmaya dahil etmek kolaydır. Başka bir deyişle, bir video birçok farklı yerde yaşayabilir ve diğer ortamların kalitesini artırabilir.

4. İndirilebilir PDF’ler

Bir grafik kişisiyseniz, güzel markalı PDF’ler hazırlamak isteyebilirsiniz. Bunlar, müşterilere e-posta göndererek veya sitenizde indirme bağlantıları sağlamak için mükemmeldir. Bu, müşterinizi eğitmek ve onlara bir şeyi nasıl yapacaklarını öğretmek istemiyorsanız infografikleri de içerebilir.

5. Basılı kaynaklar

Elbette, bunlar yukarıdaki grafiklerinizle aynı olabilir. Ama buradaki ana nokta, baskı için harika olmalarıdır. Bunlar, istemcinizin kayıtları için yazdırabileceği veya fiziksel olarak buluşmadan önce istemciniz için yazdırabileceğiniz kaynaklardır. Bu, “WordPress Dashboard Hile Sayfası” veya “WordPress Kelime Kılavuzu” gibi şeyleri içerebilir. Hayal gücünüzü kullanın ve onunla eğlenin!

6. Çevrimiçi kurslar

WordPress hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen çok sayıda müşteriniz varsa ve kaynaklarınızı bir sonraki seviyeye taşımak istiyorsanız, çevrimiçi bir kurs sağlamayı düşünün. Bu, bir dizi özel kaynaktan yüz zaman değerine sahip tam bir web seminerine kadar her şey olabilir. Bununla birlikte, bir kurs öğretmek çok fazla planlama ve koordinasyon gerektirir, bu nedenle yalnızca harika hale getirmek için zamanınız varsa bu yoldan devam edin.

İlk sınıfınız için küçük başlamayı düşünün. Harika ilişkileriniz olan müşterilerinizden yalnızca birkaçını davet edin ve ardından geri bildirimlerini alın. Kursun nesi harikaydı? Daha iyi ne olabilir ki? Ne yapmak istiyorlar? öğrenmek?

Tuhaflıkları halledildikten sonra, sınıflar aynı anda birden fazla müşteriyi (hatta potansiyel müşterileri!) eğitmenin harika bir yoludur. Ardından, yukarıdan bu WordPress bilgi oturumları için zamanı tekrar tekrar engellemek yerine, hepsini aynı anda yapabilirsiniz.

clients-understand-wordpress-resources

Bu kaynaklar, herkese açık olarak yayımlamayı seçerseniz sitenize ton değerinde bir değer de ekleyebilir. Kaynak sağlamak şunları yapabilir:

  1. E-posta listenizi büyütün. İnsanların bu içerik için e-posta listenize katılmalarını sağlayarak potansiyel müşteri listenizi büyütebilirsiniz.
  2. Kendinizi bir uzman olarak belirlemenize yardımcı olun. Bilginizi göstererek, müşteriler (ve rakipler!) yasal olduğunuzu bilecektir.
  3. Fazladan para getir. Gerçekten yüksek kaliteli içeriğiniz varsa (e-kitap gibi), sitenizde satabilir ve müşterilerinizi sorularını yanıtlamalarına yardımcı olacaksa buna yönlendirebilirsiniz.

Ama tabii ki, kaynak sağlamak ve ders vermek çok zaman alabilir ve belki de bu sizin tarzınız değildir. Bu durumda…

Onları gelecekteki eğitim için ayarlayın

Müşterileriniz için bunu sağlamak istemiyorsanız, en azından bu bilgiyi nerede bulabileceklerini gösterin. Bunları tanıtmak için tanıtmanız gereken birkaç kaynak şunlardır:

1. Codex

Pekala, yeni başlayanlar için Codex biraz kafa karıştırıcı olabilir. Ancak müşterileriniz WordPress hakkında bilgi edinmeye devam ettikçe ve muhtemelen bir şey Google’da ararlarsa, sonunda Codex’e rastlarlar. Devam edin ve onları onunla tanıştırın ve süper değerli bir kaynak olduğunu açıklayın! Bir gün buna hazır olacaklar ve onları tanıştırdığın için minnettar olacaklar.

2. En sevdiğiniz bloglar

Muhtemelen WordPress ihtiyaçlarınız için bazı bloglarınız vardır, değil mi? Müşterilerinizi de oraya yönlendirin. Özellikle kendi blogunuzu korumakla ilgilenmiyorsanız, bu onlara okumaları için tutarlı bir WordPress bilgi tabanı verecektir. Sadece müşterinizin beceri düzeyine hitap eden içeriğe sahip bazı bloglar önerdiğinizden emin olun; çok gelişmişse, bu tür wordpress anlamalarına yardımcı olma amacını yener. Bunları basit bir sese sahip bloglara gönderin ve başlangıç arasından daha gelişmiş konulara kadar uzanan konuları kapsayın.

Tavsiye ederim birkaçı:

  • WPBeginner: İsimleri her şeyi söylüyor; Bu blog, yeni başlayan WordPress kullanıcıları için harika. Ayrıca, gönderileri için bir “Başlangıç Kılavuzu” kategorisine bile sahiptirler, bu nedenle kullanıcılarınızı doğru yöne yönlendirmek çok kolaydır.

  • WP Mayor: Wp Mayor sadece yararlı blog yazılarına sahip olmakla kalmaz, aynı zamanda ilk kez WordPress kullanıcıları için bazı harika araçları paylaşan bir “Acemi El Kitabı” sayfası da sağlar.

  • Plan: Tamam, tabii ki, burada biraz önyargılıyım. Ancak, yeni başlayanlardan daha gelişmişlere kadar tüm WordPress tasarımcıları için içerik yayınlamaya çalışıyoruz. Müşterilerinizin yolculuklarının her adımında WordPress hakkında daha fazla bilgi edinmelerine yardımcı olacağız.

3. Arkadaşlarınız

Kaynaklar konusunda pek iyi olmayabilirsin, ama belki de tasarımcı arkadaşların vardır. Bir iş ortaklığı kurmayı düşünün; Siteleri sen inşa edeceksin, arkadaşın öğretiyi yapacak. Bu, müşterilerinizi eğitmeye yardımcı olur, ancak daha sonra öğretim ve kaynak sağlama lojistiği konusunda endişelenmenize gerek kalmaz. Ayrıca, arkadaşlarınızla harika bir ortaklık kurabilirsiniz!

clients-understand-wordpress-course

Müşterilerinizin WordPress’i anlamasına yardımcı olmak söz konusu olduğunda birçok seçenek vardır. En önemli şey, sizin için en iyi olanı ve müşterileriniz için en iyi olanı bulmaktır. Müşterilerinizin WordPress’i anlamasına yardımcı olmak için ne yaparsınız?

Yorum Yap
0 Yorum yapan